Ella

24 augustus 2016 - Ella, Sri Lanka

Aankomst in Ella was op onze trouwdag, geen mooiere plek in Sri Lanka te vinden om dit te vieren. Op naar de volgende 20 jaar! Het resort is weer prachtig. Het heet 98 acres, 98 hectaren, blijkbaar beslaat het domein precies 98 acres. Inclusief "little Adams Peak". Een bergtop die door veel mensen wordt beklommen inclusief wijzelf.

De volgende dag zijn we op zoek gegaan naar de 9 bogen treinbrug. Stukje met de tuktuk en het laatste stuk over het spoor, wat nog gewoon in gebruik is, naar de brug gelopen.  Precies op tijd om de achteropkomende trein, even aan de kant, over de brug te zien rijden. Mooi gezicht. Daarna verder over het spoor, door de tunnel naar het treinstation van Ella gelopen. Aparte beleving zo over dat spoor. Het wordt hier veel gedaan door de locale. De trein rijdt maximaal 50 km per uur, maar meestal veel langzamer, en je hoort m van verre aankomen. Tijd genoeg om van t spoor te stappen als de trein eraan komt dus.

Daarna met de tuktuk terug naar het resort, lekker geluncht, een keer geen curry, en gezwommen. Een het einde van de middag Little Adams Peak beklommen met z'n tweeën, Maerle en Owen waren er niet meer voor te porren en gingen chillen in de hotelkamer. Uitzicht vanaf Little Adams Peak was geweldig, we konden vandaaruit ook het resort goed zien. Savonds maar een beetje op tijd naar bed gegaan, want de volgende morgen zou de wekker om half zes gaan.

1. Toos Bruynzeels:
    26 augustus 2016
    De dia serie bekeken,en gezien dat jullie alle vier van die gewaagde dingen gedaan hebben,leuk hoor,bedankt voor de foto,s.
  2. Oma Hellemons:
    26 augustus 2016
    Zo zo het lijkt mij heel vermoeiend maar aan de foto's te zien wel geweldig. Maak er nog een mooie week van jullie verdienen het groetjes
  3. Wendy & Maurice:
    26 augustus 2016
    Gave avonturen bij jullie! Raften, trein, jungle... Veel plezier!
  4. Kim:
    26 augustus 2016
    Wat een romantische foto van jullie samen!