Treinrit van Hatton naar Ella

23 augustus 2016 - Ella, Sri Lanka

Vanmorgen door de chauffeur/gids afgezet op het treinstation van Hatton. Hier begint ons avontuur in de trein. Een 4 uur durende treinreis naar Ella samen met een heleboel andere toeristen en heel veel mensen van de locale bevolking. Bij het instappen konden we nog net naar binnen. De 3 jongens die na ons kwamen en toch echt wel mee wilden hingen nog half uit de deur terwijl de trein zich in beweging zette. Er kon geen muis meer tussen. Zodra we de eerste tunnel in reden begonnen de jongens vanuit de deuropening de tunnel in te gillen. Een spookachtig geluid. We leerde al snel dat dit erbij hoort en bij elke tunnel, en dat waren er nogal wat, herhaalt werd. Helaas ook regen vandaag en laaghangende bewolking. Dit zorgde wel voor sprookjesachtige taferelen in het berglandschap. Prachtige watervallen en mooie uitzichten op de ontelbare theevelden. Na een paar stops hebben de 3 vriendelijke Sri Lankese jongens de trein verlaten en hadden we zelf een prachtig uitzicht vanuit de deuropening van de rijdende trein. Een zitplaats zat er voorlopig niet in. Samen met 2 leuke backpackers uit Spanje, van wie de kinderen op hun rugzakken mochten zitten, genoten van het mooie uitzicht.

Tussen die mensenmassa in de trein door proberen verkopers van broodjes en drinken hun waar te slijten aan de treinreizigers. Ze komen er bijna niet tussendoor. Na 3 en een half uur, de benen beginnen nu toch wel een beetje moe te worden eindelijk een halve zitplaats bemachtigd naast 2 Engelse meiden. Owen op schoot en Maerle op een ander bankje waar ze kiekeboe heeft zitten spelen met een klein Sri Lankaans kindje.

Na 4 uur aankomst in Ella, een populair dorp in backpackersland. Daar stond onze chauffeur te wachten om ons naar het hotel te brengen. Hij was 10 minuten daarvoor aangekomen. Dus met de auto of de trein maakt in tijd geen verschil. Hoewel het allemaal niet comfortabel was, was ook dit een ervaring die we niet hadden willen missen en nooit zullen vergeten.

1. Toos Bruynzeels:
    24 augustus 2016
    Wat een beleving in die trein,heel wat anders dan bij ons.wat hebben jullie al veel gezien.groetjes
  2. Addie:
    25 augustus 2016
    Jongens wat een ervaringen die treinreis alleen al dit zie je hier op het journaal.
    Veel reisplezier verder.