Yala

25 augustus 2016 - Yala National Park, Sri Lanka

Donderdag een behoorlijk lange trip gemaakt naar Yala. Smorgens om 6 uur vertrokken en van het hotel een picknick ontbijt meegekregen. Netjes geregleld. Onderweg kwamen we langs een mooie waterval, die, als het regenseizoen is nog veel groter is dan nu.

Vlak voor Yala gestopt bij een olifanten weeshuis waar ze olifantenweesjes grootbrengen om ze later weer vrij te laten in het park. Er zijn ook een paar oudere olifanten die een been missen of iets dergelijks. Dit komt door de landmijnen die er soms nog liggen van de Tamiloorlog. Erg zielig om te zien. We waren precies op tijd voor het voeren, wat erg leuk was om te zien.  De kleintjes verdringen elkaar om bij de melk te komen.

Daarna verder naar Big Game Camping. Dat was even schrikken. We kwamen er aan op het heetst van de dag en we kwamen ook nog uit de bergen waar het veel koeler is, dus we moesten weer even opnieuw acclimatiseren. Van 5 sterren hotel naar safaritenten... We kregen 2 safaritenten. Ik, (Mirriam) ging even een dutje doen en werd een uurtje later wakker gemaakt door de apen die rond de tent aan t spelen waren.  Dat zal me niet snel een tweede keer gebeuren.

S'Avonds heerlijk gegeten rondom een kampvuur. De tafels die overdag onder de tenten staan, staan nu allemaal in een grote cirkel om het kampvuur, met kaarsen op tafel en olielampen overal. Prachtig!

Volgende dag op safari op zoek naar een luipaard. Dat was een behoorlijke zoektocht, maar uiteindelijk toch gevonden. Uiteraard nog veel meer dieren gezien. Waterbuffels, pauwen, wilde zwijnen, olifanten,  hertjes, krokodillen en heel veel vogels. Alleen de beren hebben we niet gezien.  Daarvoor heb je blijkbaar wel heel veel geluk nodig.

1. Erik en Nicole:
    27 augustus 2016
    Wat een prachtige reis. Wij kunnen ons voorstellen dat jullie daarvoor de vrijdagavond borrel overslaan ;-)

Geniet ervan!!
  2. Toos Bruynzeels:
    27 augustus 2016
    Wat geniet ik van jullie reisverhalen,onvergetelijk,voor jullie en mij.
    Nog veel reisgenot
  3. Addie:
    28 augustus 2016
    Het is vroeg opstaan maar dat is wel de moeite waard. Wat hebben jullie veel gezien en die olifanten zo geweldig, wat doen jullie veel indrukken op. Geniet en groeten uit het zeer warme Nederland.
  4. Wendy & Maurice:
    28 augustus 2016
    Klinkt weer super hoor! Over vrijdagmiddagborrel gesproken: hoe is het met de drankjes in Sri Lanka?
  5. Mirriam:
    29 augustus 2016
    De drankjes zijn heerlijk. Ik houd het bij verse fruitsapjes en Erwin drink Lion Beer en af en toe een Cuba Libre. Er is ook King Coconut, sap uit een kokosnoot, heel gezond, maar niet lekker.