Kitulgala, raften

22 augustus 2016 - Kitulgala, Sri Lanka

Vanuit de Homestay een behoorlijke rit gemaakt door de bergen naar Kitulgala. Onze boomhut aan de rivier was zeker spartaans te noemen met maar 3 wanden. De vierde ontbrak waardoor er vanuit bed en vanuit de douche een prachtig uitzicht op de rivier was. Helaas, of gelukkig, regende het. Zonder de regen van die dag hadden we niet kunnen raften, want het water was de dagen daarvoor te laag, maar een zonnetje bij het raften was leuk geweest. Maar dat mocht de pret niet drukken. Het was een pittig parcours met een prima stuurman die ons door de wilde wateren heeft geloosd.

Helaas zat opwarmen onder de douche na het raften er niet in, want er was alleen koud water voor handen. Dan maar snel afdrogen en warme kleding aan. Slapen naast zo'n rivier is ook apart, aangezien de rivier belachelijk veel herrie maakt. Wonderlijk genoeg slaapt dat prima, gelukkig maar, want we konden het geluid niet zachter zetten. 1 nachtje onder een klamboe in de hut was genoeg, maar we hadden het zeker niet willen missen. Een echte jungle ervaring!

Oh ja, s'avonds tijdens het kaarten werden we geroepen door de gids, want er was een ceremonie optocht op straat. Super leuk om te zien, we hadden wel medelijden met de olifanten, aangezien ze de poten met kettingen aan elkaar verbonden hadden om te voorkomen dat ze op hol zouden slaan.

1. Ad en Rini Bol:
    23 augustus 2016
    wat leuk allemaal geniet er maar van want het is zo voorbij.
    wij hebben ook een hitte golf hier nog zeker tot Zondag
    veel plezier
  2. Walfred Bol:
    23 augustus 2016
    Klinkt allemaal erg avontuurlijk inderdaad, maar dat is volgens mij ook de bedoeling.
  3. Oma Hellemons:
    24 augustus 2016
    Zo wat spannend allemaal zeg .maar wel leuk om het allemaal mee te maken .vele groetjes en liefs knuffel voor de Kids
  4. Toos Bruynzeels:
    24 augustus 2016
    Geweldig zo,n beleving om nooit te vergeten,en zowat iedere dag wat anders,onvergetelijk.
    Groeten,het is hier heel warm.